Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / SBB objednal 33 jednotek FLIRT pro přeshraniční spoje

SBB objednal 33 jednotek FLIRT pro přeshraniční spoje

21.7.2024 – autor: PETR SLONEK

Švýcarský dopravce SBB se rozhodl využít opce a objednal u společnosti Stadler celkem 33 nových nízkopodlažních jednotek Stadler FLIRT Evo. Určeny jsou pro přeshraniční regionální dopravu mezi severozápadní částí země a Alsaskem na severovýchodě Francie. Hodnota zakázky činí 320 milionů švýcarských franků. Nasazeny mají být od roku 2030 na linkách s půlhodinovým taktem.

SBB objednal 33 jednotek FLIRT pro přeshraniční spoje

Švýcarský dopravce SBB se rozhodl využít opce a objednal u společnosti Stadler celkem 33 no-vých nízkopodlažních jednotek Stadler FLIRT Evo. Určeny jsou pro přeshraniční regionální do-pravu mezi severozápadní částí země a Alsaskem na severovýchodě Francie. Hodnota zakázky činí 320 milionů švýcarských franků. Nasazeny mají být od roku 2030 na linkách s půlhodinovým taktem.
Aktuální objednávka byla zadána na základě rámcové smlouvy z roku 2022, jež počítá s dodávkou až 510 těchto vlaků. SBB si zatím objednaly 286 jednotek, přičemž první vozidla už jezdí s cestujícími v běžném provozu. 
Podmínkou jednotek FLIRT je jejich vybavení bezpečnostními systémy a schválení pro provoz v obou zemích. Rozšíří se jejich kapacita, což má veřejnost motivovat k většímu využívání vlaků. Už nyní jezdí denně za prací v trojúhelníku Švýcarska, Francie a Německa 60 tisíc lidí, z toho zhruba polovina právě mezi zemí helvétského kříže a Francií. Ale 90 procent jezdí autem, včetně zhruba šesti tisíc zaměstnanců letiště EuroAirport v Basileji.
Vlaky budou dvousystémové, neboť ve Švýcarsku se využívá jiné napájecí soustavy než ve Francii. Odebírat tak budou proud 15 kV 16,7 Hz AC ve Švýcarsku a 25 kV 50 Hz AC ve Francii. Jednotky nabídnou 146 míst k sezení, prostory pro kola, kočárky a velká zavazadla i zázemí pro cestující se sníženou pohyblivostí. Ve Švýcarsku půjde zařadit tři a ve Francii dokon-ce čtyři vozidla do jedné soupravy. Výroba se uskuteční v hlavním závodě Stadler Rail v Bussnangu.  
SBB počítá s tím, že od prosince roku 2030 začnou fungovat dvě nové přeshraniční linky S-Bahn. První s označením S1 propojí Olten–Basilej– Mylhúzy, druhá, S4, pak města Laufen–Basilej–St. Louis. Jakmile bude hotová trať na letiště, což se předpokládá v letech 2034–35, pojedou obě linky až sem. Spolu s francouzskou regionální expresní linkou Štrasburk–Mylhúzy–Basilej (TER200) bude mezi letištěm EuroAirport a hlavním nádraží v Basileji dokonce pouze desetimi-nutový interval. 
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Norimberk s Erfurtem spojily regionální expresyNorimberk s Erfurtem spojily regionální expresy

14.7.2024 - Bavorsko a Durynsko propojily od letní změny jízdního řádu nové regionální vlaky. Společnost DB Regio Bavaria rozšířila spojení Franken-Thüringen-Express (FTX) na vysokorychlostní trati VDE 8 Norimberk – Erfurt a zahájila provoz… »

Bezpečnost personálu ve vlacích ZSSK mají zvýšit kameryBezpečnost personálu ve vlacích ZSSK mají zvýšit kamery

25.6.2024 - Železniční společnost Slovensko (ZSSK) se rozhodla zvýšit bezpečnost svých cestujících. Vlakvedoucí budou postupně vybaveni osobními kamerami, které jim umožní zaznamenávat zvuk a video během jízdy. V rámci pilotního projektu… »

Rakouské dráhy ÖBB pořizují dalších 21 CityJetů Rakouské dráhy ÖBB pořizují dalších 21 CityJetů

22.6.2024 - Vozidlový park Rakouských spolkových drah (ÖBB) se rozroste o další jednotky Desiro ML. Dopravce se rozhodl využít opce u smlouvy se společností Siemens a závazně jich jednadvacet objednal. Tím se zvýší jejich počet ve flotile ÖBB… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika